Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stigmatizace osob s duševním onemocněním z pohledu pacientů s depresí a úzkostmi
Štěpánková, Tereza ; Horák, Vít (vedoucí práce) ; Kabele, Jiří (oponent)
Práce je studií pohledu duševně nemocných pacientů s depresí a úzkostmi na stigmatizaci v současné české společnosti. Práce představuje problematiku v kontextu současných politických opatření a výzkumů včetně srovnání se zahraničím. Poukazuje i na aktuální stav psychiatrické péče v České republice a současné destigmatizační aktivity, které cílí na změnu tohoto stavu. Na rozhovorech s deseti pacienty s diagnostikovanou depresí či úzkostmi práce ukazuje, že stigmatizace se v případě pacientů s touto diagnózou neprojevuje v takové podobě, v jaké ji definuje literatura. Účastníci rozhovoru zažívají celou řadu negativních reakcí, z nichž mnohé se však vymykají definicím stigmatizace. Zkušenost pacientů se stigmatizací se v různých oblastech života liší, mimo jiné i v závislosti na předchozí zkušenosti okolí s duševním onemocněním. Samotná obava ze stigmatizace je u pacientů s depresí a úzkostmi častější než samotná stigmatizace. Účastníci rozhovorů poukazují na malou informovanost veřejnosti o problematice stigmatizace duševního onemocnění, nicméně sami se do aktivit organizovaných destigmatizačními projekty nezapojují. Zajímavým zjištěním byla obava ze založení rodiny, prezentovaná ženskými účastnicemi rozhovoru a taktéž velmi časté označení "blázen". To pro účastníky rozhovoru představuje nálepku,...
Overloading the child's leisure activities
Boháčiková, Dominika ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Anotácia Diplomová práca sa zaoberá voľnočasovými aktivitami detí predškolského a mladšieho školského veku, zisťuje ich obľúbené aktivity a záujmy, pravidelne navštevované voľnočasové aktivity a ich množstvo. Teoretická časť sa zaoberá pojmami ako je voľný čas, rodina, dieťa predškolského a mladšieho školského veku, výchova vo voľnom čase. Zaoberá sa tiež preťaženými deťmi a problémami spojenými s preťažovaním. Cieľom diplomovej práce je zhodnotenie a analýza trávenia voľného času detí predškolského a mladšieho školského veku. Výskumné otázky následne zisťovali ako, akým spôsobom deti voľný čas trávia a koľko voľnočasových aktivít navštevujú. Empirická časť obsahuje analýzy použitých metód, samotné výskumné šetrenie v materskej a základnej škole v Martine. Obsahuje tiež spracovanie výsledkov formou tabuliek, grafov a písaných komentárov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.